Pomoc

Status usług, Komunikaty techniczne, Poradniki, Aktualności

Pomoc

Dodatkowe informacje

Z przyjemnością udzielimy dodatkowych informacji na temat oferowanych usług:

telefon: (52) 522 23 52
email: kontakt@statnet.pl

Opinie

dotpay

VPS Xen - Rozwiązywanie problemów


W przypadku problemów z VPS Xen proponujemy wykonanie poniższych czynności aby zdiagnozować przyczynę wystąpienia problemu.

Korzystanie z Xen Console

W przypadku wystąpienia problemu z serwerem Xen VPS sprawdzamy jakie komunikaty pojawiają się w logach systemowych, lub jeżeli serwer przestał odpowiadać na konsoli serwera. Dzięki temu mamy dostęp do ostatnich informacji systemowych, które mogą wskazać przyczynę problemu.

Szczegóły korzystania z Xen Cosole znajdują się pod adresem:

http://cms.statnet.pl/pomoc/vps-zarzadzanie-xen-shell

Jednym z najczęstszych przyczyn zawieszania się serwera jest błąd OOM (out of memory) - pojawia się w przypadku wyczerpania dostępnej pamięci RAM oraz wykorzystania całego SWAP

Restart serwera

Aby zatrzymać serwer wykonujemy akcje w panelu klienta: Stop VPS, a następnie po odczekaniu 2-3 minut Start VPS. W tym czasie możemy obserwować postęp startu systemu korzystając z Xen Console.

Jeżeli powyższa procedura nie przyniesie oczekiwanego rezultatu możemy wykonać akcję Destroy VPS (twardy restart), która zatrzyma serwer bez oczekiwania na zakończenie procesów uruchomionych na serwerze. Po wykonaniu akcji Destroy VPS wykonujemy akcję Start VPS.

Monitoring wydajności serwera

Ważnym elementem diagnozowania problemu jest monitorowanie zasobów. Dzięki temu mamy dostęp do historii zużycia krytycznych zasobów np: pamięci RAM, przestrzeni SWAP. Przeglądając historię zużycia zasobów możemy sprawdzić jakie było obciążenie serwera bezpośrednio przed wystąpieniem problemu.

Szczegóły konfiguracji przykładowego oprogramowania do monitoringu zasobów znajdują się pod adresem:

http://cms.statnet.pl/poradniki/vps-wydajnosc/monitorowanie-zasobow-muni...