Pomoc

Status usług, Komunikaty techniczne, Poradniki, Aktualności

Pomoc

Dodatkowe informacje

Z przyjemnością udzielimy dodatkowych informacji na temat oferowanych usług:

telefon: (52) 522 23 52
email: kontakt@statnet.pl

Opinie

dotpay

Obsługa poczty z wykorzystaniem portu 587


Telekomunikacja Polska zainicjowała zmianę w funkcjonowaniu poczty elektronicznej umożliwiającą zmniejszenie ilości spamu - niechcianej korespondencji mailowej. Polega ona na przeniesieniu komunikacji pomiędzy programami pocztowymi a serwerami z portu 25 na port 587.

Blokada portu 25 po stronie operatora TPSA będzie wprowadzona od 1 grudnia 2009 r. Oznacza to, że wysyłanie poczty elektronicznej przy użyciu portu 25 przestanie funkcjonować.

Zablokowanie ruchu na porcie 25 dotyczyć będzie tylko użytkowników TPSA (głównie użytkowników Neostrady) korzystających z popularnych klientów poczty (Outlook Express, Thunderbird, The Bat!). Wysyłanie poczty przez webmail nie ulegnie zmianie.

Wszystkie serwery MANAGED, które obsługujemy już teraz mają uruchomioną usługę poczty na porcie 587

W celu zmiany portu należy w ustawieniach swojego programu pocztowego zmienić port serwera pocztowego (SMTP) z 25 na 587.